الشاعر مراد عبدالحميد وقصيدة (فاكر)مع المحيط العربي للشعر والأدب

 فاكر!!!!

!!!!!!!!

فاكر ولا ناسي وان كنت ناسى افتكر..

مين اللى فينا خسر..؟

مين اللى حس انه انكسر..؟

مين اللى بحياته ضحى..؟

وعيش التانى فى فرحى..

معتقدش ان دى حاجة صعبى..

افتكر دى كانت واضحى..

مين اللى كان شارى.؟؟

والتانى بايع..

ليه نخبى وندارى..؟

واحنا فى لحظة وداع..

خلاص مبقناش احباب..

وجه وقت الحساب..

مين اللى خلى الحلم سراب..

وقلبه كان زى الحجر..

اوعاك تقول ده نصيب وقدر..

انا كنت ليك احلى قدر..

انا اللى داويت كل جروحك..

وكنت لك اقرب من روحك..

وانت كنت عايش ترضى غرورك وطموحك..

انا مش بعاتبك دلوقتى..

خلاص مبقاش من حقى..

وقت العتاب اوانه فات..

من بعد ماخونت واللى مابينا مات..

خليت حياتى مرار وآهات..

وياما قلبى خد حسرات..

والوقتى ندمت على حبى اللى فا


ت..

بقلمى...

د.مرادعبدالحميد

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

كتب الأديب هاشمي محمد ملاكو للمحيط العربي قصيدة بعنوان كيف أنساه؟